Notice: Undefined variable: html in /home/sibenski/new/wp-content/plugins/wp-author-box-lite/core/functions.display.php on line 279

U kolovozu na šibenske ulice, kako smo već pisali, trebali bi stići gradski javni bicikli. Tim povodom razgovarali smo s jednim od vlasnika zagrebačke tvrtke Sustav javnih bicikli, Krešimirom Dvorski, kojima je dodijeljen posao uvođenja javnih bicikala u šibensku svakodnevnicu. Dvorski nam je pojasnio na koji će način Šibenčani moći unajmiti gradski bicikl, hoće li ovaj sustav smanjiti gužve u prometu i što će biti s javnim biciklima nakon završetka turističke sezone. Na koncu Dvorski napominje kako se potpisivanje ugovora s Gradom Šibenikom tek očekuje pa će svi detalji ovog pilot projekta biti poznati uskoro.

Za  početak, možete li nam kazati nešto više o Vašoj tvrtki, kada i kako je nastala te u kojim sve gradovima u Hrvatskoj nudi uslugu korištenja gradskih bicikli?

Tvrtka Sustav javnih bicikala d.o.o. osnovana je početkom 2013. u Zagrebu. U suradnji s njemačkim partnerima, nextbike GmbH, 14.5.2013. pokrenuli smo prvi i najveći sustav javnih bicikala u Hrvatskoj. Ubrzo nakon toga krenuo je pravi bike sharing boom na ovim prostorima tako da osim Šibenika i neki drugi gradovi u Hrvatskoj i regiji mogu očekivati uvođenje nextbike sustava javnih bicikala. Trenutno smo prisutni u Zagrebu na 12 lokacija, a broj lokacija će neprestano rasti kako bi se zadovoljile sve potrebe građana za ovim oblikom javnog prijevoza.

kresimir_dvorski

Koji je cilj uvođenja bicikala u sustav javnog gradskog prijevoza?

Unapređenje održive mobilnosti te integracija s ostalim oblicima javnog prijevoza kao što su vlak, autobus, tramvaj, pa čak i brodice i taksi službe. Kao pozitivni efekti uvođenja sustava javnih bicikala javljaju se smanjenje prometnih gužvi, pozitivni učinci na smanjenje onečišćenja zraka, znatne uštede u budžetima građana u pogledu troškova javnog prijevoza, poboljšanje zdravlja građana, unapređenje imidža grada i pozicioniranje na mapi cikloturističkih destinacija, produljenje turističke sezone, itd.

Kada očekujete potpisivanje ugovora s Gradom Šibenikom, odnosno kada bi Šibenčani mogli početi koristiti javne gradske bicikle?

Potpisivanje ugovora s Gradom Šibenikom bit će kroz tjedan ili dva, ovisno o pozivu Gradske uprave, a Šibenčani bi mogli početi koristiti sustav već u kolovozu.

Budući da je u Šibeniku još uvijek riječ o pilot projektu, kakva su vaša dosadašnja iskustva i očekujete li da će Šibenčani prihvatiti ovakvu uslugu gradskog prijevoza?

Cilj svakog pilot projekta je vidjeti kakav je interes korisnika. Naša dosadašanja iskustva pokazuju da nakon završetka pilot projekta veliki broj korisnika i frekvencija korištenja bicikala najbolje pokazuju koliko je takav sustav potreban jednom gradu. Tri mjeseca je relativno kratak rok, međutim s obzirom na turističku sezonu i povećane gužve, vjerujemo da će i građani Šibenika i njihovi gosti prepoznati sustav javnih bicikala kao odličnu alternativu automobilima, ponajviše zbog stajanja u nepreglednim kolonama vozila.

Koliko će se naplaćivati korištenje gradskih bicikala, hoće li postojati nekakav sustav registriranih korisnika? Drugim riječima, možete li nam pobliže pojasniti sustav najma bicikla?

Sustav je baziran na obaveznoj registraciji korisnika kako bi se spriječile bilo kakve manipulacije i kako bi se bicikli zaštitili od krađe. Maksimalna cijena za korištenje gradskih bicikala bit će 5kn po satu uz obaveznu prethodnu uplatu jednokratne članarine u iznosu od 79kn. Korištenje električnih bicikala bit će nešto skuplje, ali još uvijek vrlo povoljno. Detaljan cjenik bit će objavljen uskoro.

Koji je posljednji rok za povratak unajmljenog bicikla u danu?

bicikli

Krajnji rok za povrat bicikla je 24 sata nakon početka najma.

Što nakon završetka turističke sezone, odnosno tijekom zimskih mjeseci, planirate li i dalje provoditi ovaj pilot-projekt u Šibeniku?

To će prije svega ovisiti o rezultatima pilot projekta temeljem kojih će Grad odlučiti želi li nastaviti s projektom kao dugoročnom ponudom ovog novog oblika javnog prijevoza.

Te na koncu, Šibenik nema uređene biciklističke staze u gradu, hoće li to biti problem za razvoj ovog projekta?

Projekti poput sustava javnih bicikala uvijek pozitivno utječu na pozitivnu percepciju bicikla kao prijevoznog sredstva tako da svi gradovi koji žele razvijati održive oblike mobilnosti vrlo rado počinju ulagati sve veća sredstva u izgradnju nove ili obnovu postojeće biciklističke infrastrukture.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.