Notice: Undefined variable: html in /home/sibenski/new/wp-content/plugins/wp-author-box-lite/core/functions.display.php on line 279

Kad imate 22 i 23  godine pokretanje vlastitog posla obično nije opcija, glavna preokupacija većini su fakultetske obveze, rješavanje ispita i studentski posao kojim će popuniti budžet.

Simoni Fuzul i Borni Škornjaku vlastiti posao nije opcija već realnost u koju su prije dva tjedna, kad su otvorila palačinkarnice Roll’n’Joy u Dalmare centru, hrabro zakoračili.

Simona i Borna studenti su Veleučilišta u Šibeniku, smjer turistički menadžent, i znanje stečeno na kolegijima primijenili su u stvarnosti i hrabro ‘zaplivali’ poduzetničkim vodama. Poduzetnom dvojcu ovo nije prvi zajednički projekt budući da već dva ljeta vode smoothie bar u Zadru i zahvaljujući tome ‘ispekli’ su ugostiteljski zanat i naučili kako voditi poduzeće.

palacnke roll n joy 070217 4

– Naša zajednička priča krenula je prije dvije godine kad smo u ljeto 2015. otvorili smoothie bar u Zadru. Povezali su nas projekti na fakultetu i činjenica da smo oboje odlučni studenti i članovi Studentskog zbora. Oboje smo imali poduzetnički duh koji je kroz razgovor samo jačao i nakon samo tri mjeseca poznanstva pripremili smo i započeli priču sa smoothie barom u Zadru. Kako se oboje bavio sportom i živimo zdravim životom, smoothie bar nam se učinio dobrom idejom, a i sama činjenica što je riječ o ponudi koja je nedostajala. Nismo stali na tome već smo razmišljali što preko zime, što raditi kada nema puno turista i sljedeći projekt je, zahvaljujući brojnim putovanjima i činjenici što su palačinke rastući trend, odlučili smo krenuti s tom pričom. Ipak, htjeli smo tu priču razviti u nešto drugačijem smjeru i ponuditi neštom novo, a to su upravo veganske, bezglutenske i integralne palačinke koje smo uvrstili u ponudu uz one klasične. Htjeli smo pokazati da slatko može biti i zdravo. Smjesu za palačinke radimo sami, po recepturi koju sam napravila nakon dugotrajnog istraživanja, priča nam Simona i objašnjava kako su u projekt krenuli nakon dugotrajnog istraživanja.

palacnke roll n joy 070217 18

palacnke roll n joy 070217 16

palacnke roll n joy 070217 15

palacnke roll n joy 070217 13

palacnke roll n joy 070217 12

Dosta vremena posvetili su istraživanju tržišta i to je ono što smatraju temeljem svakog poslovanja. Simona je na temu svojeg završnog rada napravila istraživanje na uzorku od 120 ljudi te su, uvažavajući i sugestije prijatelja, napravili kombinaciju najpoželjnijih namirnica i složili opseg menija koji prema njihovom mišljenju ne treba biti preopsežan.

– Polazila sam i od sebe, naravno. Dođete na neko mjesto koje ima prevelik opseg ponude, gladni ste i samo se iživcirate dok pokušavate složiti idealnu kombinaciju. Mi smo naše kombinacije složili prema istraživanju koje smo proveli na većem uzorku ispitanika, ali i obilaskom palačinkarnica diljem Hrvatske. Cijene se kreću od petnaestak kuna do onih malo ‘jačih’, sve s ciljem da kod nas mogu doći svi, priča nam Simona i ističe da uvijek postoji mogućnost da gost složi svoju kombinaciju ukoliko to želi.

palacnke roll n joy 070217 20

Palačinkarnica Roll’n’Joy prva u Hrvatskoj nudi bezglutenske i veganske palačinke, a planiraju i suradnju s teretanom gdje će članovi teretane moći ostvariti popust na ‘zdrave’ palačinke koje imaju u ponudi.

Od ideje do realizacije prošlo je dosta vremena, godinu dana su se ‘borili’ s bankama, izvođačima radova i birokracijom, ali sve to vide kao jedno lijepo iskustvo jer zahvaljujući njemu uče.

– Imali smo ideju, volju i želju, ali nismo imali dovoljno novčanih sredstava. U ovaj projekt smo krenuli prvo s bankama, ali kako smo start-up, banke nas nisu uzimale u obzir jer smo firma mlađa od dvije godine. Banka nas je zavlačila nekoliko mjeseci i u konačnici smo odustali od banke, našli investitore i započeli projekt. Sve ono što smo naučili na fakultetu smo primijenili i ovdje, ništa bitno drugačije jer drugo nismo ni znali. Investitore je privukla ideja stvaranja franšize budući da franšiza palančikarnica ne postoji u Hrvatskoj. Uskoro planiramo kampanju, stvaramo brend i idemo u smjeru da postanemo nacionalna priča, priča nam Borna i otkriva da već i za ovo ljeto pripremaju nove ideje u vidu plažnih i cestovnih objekata.

palacnke roll n joy 070217 10

palacnke roll n joy 070217 1

palacnke roll n joy 070217 3

Roditelji nisu bili oduševljenje kad su čuli ideju, upozoravali su ih na rizik i bili su pesimistični jer danas započeti posao nije lak, ali Borna i Simona su u svojoj ideji bili ustrajni. I nisu pogriješili jer posjećenost palačinkarnice je velika, a reakcije ljudi odlične.

– Bitno je što smo u ovo ušli s određenim iskustvom zahvaljujući smoothie baru, istražili smo tržište, a i dosta ulažemo u promociju, posebice na društevnim mrežama. Komunikacija s gostima je najbitnija, a svaku kritiku ćemo shvatiti na konstruktivan način i  raditi da budemo samo bolji i kvalitetniji.  Dosta smo pažnje posvetili i uređenju interijera, sve s ciljem da ponudimo prostor u kojemu će se gosti osjećati ugodno. Za dizajn je tako zaslužan mladi arhitekt i dizajner Vinko Klarić iz A plus D studija u Zadru.

palacnke roll n joy 070217 5

Ljudi danas nisu spremni na rizike, ne može se znati kako će gosti reagirati. Kava na primjer uvijek ide, ali ne možemo znati kako će ljudi reagirati na sushi ili u konačnici na palačinke. Većina Šibenčana dolazi sa stavom da će neko mjesto svima biti ‘fora’ u početku, ali to se događa zato što objektima s vremenom pada kvaliteta. Kad posao krene, kvaliteta treba rasti, ne padati. Otvoreni smo za sve kritike jer one pomažu u napretku i  treba ih shvatiti kao konstruktivan savjet i iz njega izvući najbolje što se može. Posao je bitno raditi zimi, ljeti ga može raditi svatko.  Prvo pitanje u istraživanju je bilo volite li palačinke i sto posto ispitanika je odgovorilo da, tako da je to već bio vjetar u leđa, pričaju nam mladi poduzetnici u čijem objektu rade većinom studenti, ali imaju i jednu majku troje djece koja je već dugo tražila posao.

palacnke roll n joy 070217 9

palacnke roll n joy 070217 8

palacnke roll n joy 070217 6

Na samom početku susreli su se dosta negativnim stavom koji je dolazio iz okoline.

– Vidjet ćete kad krene ljubomora, kad bude ovo ili ono. Ne shvaćam zašto je loše da nekome ide? Valjda je to u ljudima, a postoji i ona izreka:’Bitnije je da je susjedova krava mrtva, nego naša živa’. Smatram da se treba veseliti svačijem uspjehu jer zajedničkim radom ćemo dovesti Šibenik na veći nivo, priča Borna i naglašava da im je cilj ostvariti suradnji sa svima onima s kim je to moguće.

Simona je rodom iz Zadra, Borna iz Siska, pa ih pitamo kako su uopće došli u Šibenik i koliko su zadovoljni kvalitetom života ovdje, posebice iz perspektive studenata.

– Oboje smo došli upravo zbog fakulteta, a i ja sam uvijek gravitirao prema moru. Klima je ovdje ugodna, ljudi su odlični i ne osjećamo se neprihvaćenima ili da nas netko gleda drugačije. Ipak, u Šibeniku nedostaje dosta studentskih sadržaja i na tome bi trebalo poraditi. Studenti su podignuli ovaj grad na neku višu razinu i osim što su oni zadovoljni Šibenikom, mislim da bi i Šibenik trebao biti zadovoljan njima. Život u Šibeniku nije jeftin, ali s druge strane ponuda studentskih poslova je na visokom nivu. Veliki problem predstavlja i smještaj jer stanovi su skupi, a i nema ih. Ali kad se sve zbroji i oduzme, ne bih nikad mijenjao život u Šibeniku. Dovoljno je mali da se čovjek osjeća ugodno, a opet dovoljno velik da ne možemo reći da svatko zna svakoga, objašnjava nam Borna i ističe da Šibenik ima veliki potencijal.

palacnke roll n joy 070217 7

Borna i Simona primjer su mladih ljudi koji znaju da uspjeh neće doći preko noći, da se krije iza sati i sati mukotrpnog rada, planiranja, uspona i padova. Za uspjeh je važno napraviti dobar plan, predvidjeti moguće prepreke i rješenja za iste. Važno je osigurati kvalitetan tim ljudi koji će raditi ne za vas, nego s vama. Ovaj dvojac je toga svjetan, ali najvažnije od svega, znali su ključni temelj svakog uspjeha: Vjerovati u sebe ma što drugi govorili.

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.